اخبار فوتبال پایه

چهارشنبه 10 مهر 1398
18:08
ادمین
اخبار فوتبال پایه
حواشی و اخبار فوتبال یکی از مواردی است که فوتبال دوستان همیشه به دنبال آن هستند. این اخبار می‌تواند درباره بازیکنان و باشگاه های مختلف، نتایج و جدول امتیازات تیم ها در لیگ های گوناگون، پنجره های نقل و انتقالاتی و … باشد. فوتبال دوستان معمولا همیشه در کانال ها و وب سایت های ورزشی مختلف به دنبال داغ ترین اخبار فوتبال هستند. همچنین صحبت درباره خبرهای فوتبالی یکی از معمول ترین بحث های جمعی است چرا که جذابیت بالای آن می تواند افراد زیادی را از بزرگ و کوچک را به وجد بیاورد.
[ بازدید : 858 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

درمان زانو و پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان با حرکات اصلاحی

يکشنبه 6 مهر 1399
13:41
ادمین

زانو یا پای پرانتزی مشکلی حرکتی است که عوامل مختلفی مثل نرمی استخوان، راشیتیسم و آرتروز می‌توانند باعث ایجاد آن شود. این مشکل ممکن است در بسیاری از کودکان دیده شود که در اکثر مواقع تا سن سه سالگی به صورت خودبه‌خود اصلاح می‌شود. اما چنانچه مشکل با بزرگ شدن کودک برطرف نشد یا در صورتیکه فرد در سنین بزرگسالی به این عارضه مبتلا شد نیاز به درمان مطرح می‌شود. درمان زانو یا پای پرانتزی در اکثر مواقع با حرکات اصلاحی صورت می‌گیرد. اما گاهی انحنا آنقدر شدید است که فشار زیادی به بخش لگن، زانو یا مچ پا وارد می‌کند و فرد با مشکلات جدی در راه رفتن و حفظ تعادل مواجه می‌شود. در این شرایط جراح ارتوپد احتمالا تصمیم به انجام عمل جراحی و اصلاح انحنا می‌گیرد. اما در این مطلب ما قصد داریم درمان زانو یا پای پرانتزی از طریق حرکات اصلاحی را به شما معرفی کنیم.
چه عواملی باعث ایجاد زانو یا پای پرانتزی می‌شود؟
ابتدا بهتر است نگاهی بیاندازیم به عواملی که باعث ایجاد زانو یا پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان می‌شوند. عوامل متعددی هستند که این مشکل را به وجود می‌آورند. تنگ بودن فضای نوزاد در رحم مادر یکی از این عوامل است که باعث می‌شود فرد به صورت مادرزاد به مشکل زانو یا پای پرانتزی دچار شود. بیماری بلانت یکی دیگر از این عوامل است که عبارت است از بروز مشکل در صفحه رشد در قسمت استخوان درشت نی. کمبود شدید برخی ویتامین‌ها از جمله ویتامین D نیز باعث ضعیف شدن استخوان و در نهایت بروز انحنا در آن می‌شود. گاهی به دنبال ایجاد عفونت در برخی بافت‌ها، استخوان دچار مشکل می‌شود، وجود برخی تومورها، و سایر بیماری‌های استخوانی همگی از جمله عواملی هستند که به نوعی می‌توانند باعث ایجاد انحنا یا به اصطلاح پرانتزی شدن زانو می‌شوند.
چگونه متوجه شویم انحنا در بخش زانو یا ساق پا طبیعی یا غیرطبیعی است؟
برای تشخیص اینکه آیا میزان انحنا پا در کودک یا فرد بزرگسال طبیعی است یا خیر می‌توان آزمایش ساده‌ای انجام داد. فرد باید به صورت صاف بایستد و مچ پاهای خود را به هم بچسباند، در حالت طبیعی زانوها باید در کنار هم با فاصله کمی قرار بگیرند. معمولا اگر فاصله بین دو زانو در این حالت بیش از ۲ تا ۴ سانت باشد گفته می‌شود فرد دچار پای پرانتزی است. اما راه‌های تشخیص دیگری نیز وجود دارد. از جمله راه رفتن اردک‌وار، چرخش ساق یا لگن، ضعف عضلانی در ناحیه پا، مایل شدن کشکک زانو به سمت داخل، آرتروز زودرس، احساس درد و خستگی زیاد و سائیدگی بیش از اندازه کناره خارجی کفش از دیگر نشانه‌های پای پرانتزی هستند.
حرکات اصلاحی زانو برای درمان پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان
حرکت اصلاحی شماره ۱
برای انجام این حرکت نیاز به یک بالشت کوچک یا چیزی مشابه آن دارید. صاف بایستید و بالشتک را بین زانوهای خود قرار دهید و آن را محکم با زانو نگه دارید، در این حالت سعی کنید دستان خود را به انگشتان پا نزدیک کنید. برای انجام این حرکت اصلا زانوهای خود را خم نکنید، ممکن است در روزهای نخست انعطاف کمی داشته باشید و دستان شما تنها به نزدیکی ساق پا برسد، اما با تکرار هر روزه این تمرین بدن شما انعطاف لازم را پیدا خواهد کرد و رفته‌رفته حرکت را به شکل صحیح‌تری انجام خواهید داد. لازم است برای جلوگیری از آسیب به مهره‌های کمر، کمر خود را به شکل صحیح خم کنید، برای این کار به جای تمرکز بر خم کردن کمر، به کشیدن باسن به سمت عقب تمرکز کنید، در این حالت کمر خودبه‌خود و به شکل صحیح خم خواهد شد.
حرکت اصلاحی شماره ۲
تمرین دوم شما برای اصلاح زانو یا پای پرانتزی می‌تواند اسکات زدن با انگشتان بهم چسبیده پا باشد. برای انجام این تمرین صاف بایستید، پاهای خود را ده سانت باز کنید، درحالی که پاشنه‌ها همچنان ده سانت از هم فاصله دارند انگشتان شست دو پا را بهم بچسبانید، حالتی عجیب و کمی سخت، اما موثر برای اصلاح پای پرانتزی. با قرارگیری در این پوزیشن دستان خود را جلو نگه داشته و تصور کنید بر صندلی فرضی که پشت شما قرار دارد می‌نشینید. می‌توانید در دستان خود وزنه سبک نیز نگه دارید یا می‌توانید صرفا دستان خود را صاف و مستقیم در مقابل‌تان نگه دارید. ممکن است در روزهای نخست انجام تمرین نتوانید به میزان زیادی پایین بیایید، اما با تمرین بیشتر عضلات شما قوی‌تر شده و تا حد بیشتری می‌توانید خم شوید.
حرکت اصلاحی شماره ۳
این تمرین برای افرادی مناسب است که چرخش داخلی در لگن عامل ایجاد پای پرانتزی در آن‌ها شده است. برای انجام این تمرین اصلاحی یک تشک یوگا یا در صورت نبود یک پتو سفری بر روی زمین پهن کنید، به هیچ عنوان این تمرین را بر روی تخت یا هر سطح نرم دیگری انجام ندهید. حال به پهلو دراز بکشید و زانوهای خود را روی هم قرار دهید، سپس زانوهای خود را به داخل شکم بکشید تا در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرند. در حالی که زانوها همچنان بهم چسبیده هستند و بالاتنه بر روی زمین است سعی کنید پاهای خود را از زمین بلند کنید و دوباره بر روی زمین بگذارید. در ابتدا ممکن است توانایی شما در بلند کردن پاها کم باشد، اما با تمرین هر روزه بیشتر و بیشتر می‌توانید پای خود را از زمین جدا کنید.
حرکت اصلاحی شماره ۴
برای انجام این حرکت صاف روی زمین دراز بکشید، سپس زانوهای خود را خم کنید، ساق پای راست را بر روی ران پای چپ قرار دهید. پای چپ را بالا بیاورید و به سمت خود بکشید و سپس به زمین نزدیک کنید، به این حرکت، حرکت گهواره می‌گویند.
هریک از این چهار حرکت را در هر نوبت تمرین ده بار انجام دهید، استراحتی چند ثانیه‌ای بکنید و ست بعدی را آغاز کنید. می‌توانید روزانه سه ست از هر تمرین را انجام دهید.

[ بازدید : 311 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آخرین اخبار فوتبال بانوان کشور

سه شنبه 24 دی 1398
13:58
ادمین
آخرین اخبار فوتبال بانوان کشور

وب سایت توپبال از جمله بروزترین و معتبرترین سایت هایی است که در زمینه فوتبال بانوان فعالیت می کند.

علاوه بر بانوان فعال در حوزه فوتبال، اخبار فوتبال بانوان را نیز به صورت روزانه پوشش خبری می دهد. پیشنهاد می دهیم اخبار فوتبال زنان را در این وب سایت دنبال نمایید.


[ بازدید : 709 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با بهترین کمپ های فوتبالی دنیا

سه شنبه 27 فروردين 1398
17:08
ادمین

کمپ های فوتبالی بسیاری وجود دارد که کودکان و نوجوانان بین 8 تا 18ساله با پرداخت هزینه شانس حضور در آن‌ها را دارند. این اولین شانس برای ورود به عرصه فوتبال حرفه‌ای برای این افراد است. این کمپ ها دارای امکانات بسیاری هستند و قوانین و مقررات خاص خود را دارند که به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:
معرفی بهترین کمپ های فوتبالی دنیا
1.کمپ تاتنهام
کمپ تاتنهام( Tatenham) در سپتامبر سال 2012 افتتاح شد. برای ساخت این کمپ حدود 45 یورو هزینه شد. تاتنهام شامل امکانات مختلفی از جمله: آشپزخانه ارگانیک، مرکز آب درمانی و 15 استخر است، که 4 استخر آن به تیم اول باشگاه اختصاص دارد. شرایط ابعاد و شباهت‌های زمین این کمپ با استادیومی که تاتنهام بازی‌های خانگی خود را در آن انجام می‌دهد، از جمله مواردی بود که در ساخت این کمپ در نظر گرفته شد. هنگام ایجاد این کمپ جایگاه مخصوصی برای زندگی حیوانات در نظر گرفته شد، که به دلیل مشکلاتی که پیش آمد، این جایگاه را حذف کردند.
2.کمپ رئال مادرید
کمپ رئال مادرید به عنوان دومین و بزرگ‌ترین کمپ دنیا شناخته شده است. تیم رئال مادرید از سال 2005 در این کمپ مستقر شد. این مجموعه ورزشی به طور مشترک بین تیم‌های اصلی و تیم جوانان رئال استفاده می‌شود. از جمله امکانات این کمپ ورزشی می‌توان به کلاس‌های آموزشی، مرکز لیزر و کلینیک آب درمانی اشاره کرد. در این کمپ برای هر بازیکن یک جایگاه اختصاصی در نظر گرفته شده است.
3. کمپ فوتبال اسپایر قطر
آکادمی فوتبال اسپایر در سال 2004 در قطر تاسیس شد. هزینه‌ای که برای تاسیس این یک کمپ در نظر گرفته شد، حدود یک میلیارد دلار بود. هفت زمین چمن و یک گنبد بزرگ برای کنترل گرمای هوا بخشی از امکانات منحصر به فرد این کمپ فوتبالی است. اگرچه تیم ملی قطر از این مجموعه به صورت اختصاصی استفاده می‌کند، اما سالیانه تعداد زیادی از بازیکنان جوان با استعداد از سراسر جهان نیز جذب آن می‌شوند.
4. کمپ فوتبال جورج پارک انگلستان
کمپ فوتبالی جورج پارک در انگلستان در اکتبر سال 2012 افتتاح شد. برای ساخت این مجموعه ورزشی حدود 11 سال زمان گذاشته شد. این کمپ 12 زمین چمن و یک هتل دارد که امکان اقامت را برای بازیکنان فراهم کرده است. کمپ جورج پارک خانه تیم ملی انگلیس است که گاهی میزبان مهمانان مشهوری مانند: اعضای تیم بارسلونا است.
5. کمپ منچستر سیتی
کمپ منچستر یونایتد بیش از 15 سال است که سابقه برگزاری دوره‌های باکیفیت جهت آموزش و پیشرفت بازیکنان جوان را دارد. این کمپ دارای برنامه جامعی است، که توسط آکادمی آموزش باشگاه منچستر یونایتد جهت تجربه بیشتر ورزشکاران جوان و پیشرفت اهداف آن‌ها طراحی شده است. امکانات این کمپ شامل 16 زمین بازی، سالن‌های اجتماعات مجهز، مرکز آب درمانی و باشگاه ورزشی زیر آب است. تمامی بازیکنانی که باشگاه ورزشی زیر آب این کمپ را امتحان می‌کنند، توسط دوربین‌هایی که حرکات بدن آن‌ها را ضبط می‌کنند، می‌توانند وضعیت بدن خود را تحلیل کنند.
6. کمپ میلان
کمپ میلان تنها پسرها را به عضویت می‌پذیرد. سن هنرجویانی که این باشگاه آن‌ها را به عضویت می‌پذیرد 7 تا 16 ساله است. 20 ساعت تمرین در هفته، مهمترین بخش برنامه‌های تشکیل دهنده این کمپ است. در حال حاضر، تمام مربیان این کمپ سابقه بازی در تیم اصلی میلان را دارد و هزینه استفاده از این کمپ در هفته 1295 دلار است.
7. کمپ یوونتوس
کمپ یوونتوس به عنوان یکی از مجهزترین کمپ های فوتبالی جهان شناخته می‌شود. مهمترین برنامه‌ای که در کمپ یوونتوس برای فوتبالیست‌ها در نظر گرفته می‌شود، حداقل 22 ساعت تمرین در روزهای غیر تعطیل هفته است. زمین‌های بازی کمپ یوونتوس به اندازه‌ای ایده آل هستند، که تیم ملی ایتالیا پیش از برگزاری جام جهانی 2010 چند هفته در آن تمرین کرد. از جمله امکانات این کمپ ورزشی می‌توان به زمین گلف، ژیمناستیک، بسکتبال و والیبال اشاره کرد.
8. کمپ بوردو
کمپ بوردو یکی از کمپ های فوتبال فرانسه و اروپا است که در شهر بوردو قرار دارد. این کمپ کودکان و نوجوانان 7 تا 18 ساله را به عضویت می‌پذیرد. هزینه اقامت در کمپ بوردو در هر هفته 940 دلار است. شش بار قهرمانی در لیگ فرانسه و یک بار قهرمانی در جام یوفا از افتخارات این کمپ بوده است.




موضوعات: فوتبال,
برچسب ها: کمپ های فوتبالی ,
[ بازدید : 1114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ورزش سرا وبلاگی برای ورزش و فوتبال ایران است. || دیجیتال مارکتینگ https://rasa.xyz/
ساخت وبلاگ تالار عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک خرید آنتی ویروس خرید آنتی ویروس نقاشی ساختمان ویلچر پروژه متلب خرید فالوور ارزان اتاق فرار نایلون حبابدار برای اسباب کشی بذر یونجه لباس مجلسی لباس عروس دانلود فیلم قیمت نایلون حبابدار مدل لباس عروس و مجلسی خرید تلویزیون LED مدل لباس عروس و مدل لباس مجلسی بهترین مزون لباس عروس خرید لایک اینستاگرام کیف و کفش مجلسی
بستن تبلیغات [X]